فرم ثبت نام

رسالت راستی ها، آگاهی بخشی برای احقاق حق به بهترین نحو است. اگر تمایل دارید در این راستا به ما یاری برسانید، ما با کمال میل از شما استقبال می کنیم. کافی است فرم زیر را تکمیل کنید.

کلمه عبور
تکرار کلمه عبور
تایید مطالعه و موافقت با قوانین و مقررات سامانه

درودها بر شما

 

راستی ها مفتخر است که پلتفرمی را فرآهم آورده تا در راستای فرهنگ حقوقی گام بردارد.

پیرو رسالت این پلتفرم و به رسم رعایت قواعد این جنس فعالیت ها، قوانین و مقرراتی برای کاربران سامانه در نظر گرفته شده است.

احتراما استفاده شما از این سامانه، منوط به رعایت مفاد به شرح ذیل می باشد که تقدیم می گردد.

 

 

قوانین و مقررات استفاده از وبسایت راستی ها

 

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی سامانه راستی ها به دقت ملاحظه فرمایید .

ثبت نام به این معنا می باشد که تمامی بندها پیوسته مورد تایید شما بوده و خواهد بود.

 

ماده 1 : شما با ورود به سامانه، هر لحظه که از خدمات موجود استفاده می کنید و یا در صفحه از وبسایت قرار دارید، به این معنا است قوانین و مقررات را بطور کامل پذیرفته اید.

 

ماده 2 : در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و نحوه ارائه خدمت سامانه راستی ها تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات کاربری است.

 

ماده 3 : با توجه به این قرارداد میان راستی ها و کاربران (اعم از متقاضی و متخصص) می باشد، حق استفاده غیر انحصاری، قابل‌فسخ و غیرقابل‌انتقال از سامانه (وبسایت) راستی ها را به کاربران اعطاء می‌شود. بنابراین کلیه حقوق، مالکیت مادی و معنوی و منافع پلتفرم راستی ها به‌استثنای اطلاعات شخصی هر کاربر، در مالکیت انحصاری راستی ها می باشد.

راستی ها با بهره گیری از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران، در تلاش است خدمات با کیفیت مطلوب ارائه شوند.

 

ماده 4 : تعاریف

1-4 سامانه راستی ها : وبسایتی است که به منظور ایجاد ارتباط میان کاربران متقاضی و کاربران متخصص در جهت ارائه خدمات حقوقی از یک سو و دریافت خدمات از سوی دیگر می باشد.

مطابق آنچه بیان شد، راستی ها هیچ تعهدی نسبت به روابط موجود میان طرفین ندارد. و وجود هرگونه رابطه از قبیل پیمانکاری، استخدامی، مشارکت مسموع نخواهد بود.

2-4 کاربر: بطور کلی فردی است که از طریق اینترنت به وبسایت راستی ها متصل شده و از امکانات آن استفاده می نماید. به این شرح، کاربران به دو دسته قابل تقسیم بندی هستند.

1-2-4 کاربر متقاضی: هر شخصی است که برای استفاده از خدمات حقوقی از طریق تکمیل شرح مشکل، ارائه نام و نام خانوادگی و تلفن همراه، اقدام به ثبت درخواست می نماید.

2-2-4 کاربر متخصص: با توجه به تقسیم بندی قوانین حاکم بر نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، کاربر متخصص شخصی است که درهر کدام از دسته بندی های زیر اقدام به ارائه خدمات از طریق سامانه راستی ها می نماید:

وکیل پایه یک دادگستری: شخصی که تحصیلات حقوقی دارد، در آزمون وکالت شرکت کرده و قبول شده، دوره کارآموزی را گذرانده و دارای پروانه پایه یک وکالت از هر کدام دو مرجع صالح می باشد.

کارآموز وکالت: شخصی که تحصیلات حقوقی دارد، در آزمون وکالت از طریق هر کدام از دو مرجع صالح شرکت کرده و قبول شده است، مشغول گذراندن دوره کارآموزی و فاقد پروانه پایه یک وکالت می باشد.

کارشناس حقوقی: در سامانه راستی ها، کارشناس حقوقی به شخصی اطلاق می شود که علاوه بر دارا بودن تحصیلات آکادمیک حقوقی در هر کدام از مقاطع کارشناسی تا دکتری، توانایی ارائه راهکار و بررسی و حل و فصل امور حقوقی به معنای اعم را خواهند داشت. تخصص، تبحر و تسلط کامل بر دعاوی را دارا هستند اما دارای پروانه وکالت نمی باشند.

داور: هر شخصی که به موجب قانون آیین دادرسی مدنی و سایر قوانین و قواعد حاکم بر داوری، دارای صلاحیت برای رسیدگی به منازعه و اختلاف موجود میان طرفین و صدور رای می باشد.

وکیل-داور: شخصی که در هر دو زمینه فوق جای می گیرد.

کارآموز-داور: شخصی که در هر دو زمینه فوق جای می گیرد.

کارشناس حقوقی-داور: شخصی که در هر دو زمینه فوق جای می گیرد.

3-4 رابط کاربری: روش هایی هستند که کاربران بر بسترهای آراسته و آماده شده برای استفاده از سامانه، مدیریت اعمال خود در آن یا برقراری ارتباط با پلتفرم راستی ها از آنها بهره مند می شوند. تقسیم بندی بستر ها به شرح زیر است:

1-3-4 حساب کاربران متقاضی: حسابی است که کاربر متقاضی پس از ثبت اولین درخواست، برای مشاهده درخواست ها و مدیریت اعمال خود در سامانه به آن دسترسی خواهند داشت.

2-3-4 حساب کاربران متخصص: حسابی است که کاربران متخصص برای تکمیل اطلاعات شخصی، علمی و عملی خود؛ مشاهده درخواست ها و مدیریت اعمال خود در سامانه می توانند از آن بهره مند شوند.

3-3-4 پروفایل کاربران متخصص: صفحه شخصی هر متخصص در سامانه است و وی می تواند از طریق حساب کاربری خود اقدام به تکمیل آن نماید تا برای کاربران متقاضی به نمایش گداشته شود.

1-3-4 ارتباط با ما: منظور از (ما) سامانه راستی ها می باشد. بنایراین صفحه ای برای ارتباط با سامانه راستی ها است. در حال حاضر این صفحه صرفا برای دریافت پیام است

4-4 مشاوره حقوقی: به معنای طرح موضوع یا مشکل توسط کاربر متقاضی و متقابلا پاسخ مناسب از قبیل بررسی مستندات، ترسیم چشم اندا، ارائه راهکار قانونی و حقوقی توسط کاربر متخصص یا اصولا هرگونه رابطه مشابه میان کاربران متقاضی و کاربران متخصص تحت این عنوان و با توجه به نوع مشاوره انتخابی که از طریق سامانه راستی ها ثبت شده باشد.

5-4 مشاوره داوری: به معنای طرح موضوع یا مشکل توسط کاربر متقاضی و متقابلا پاسخ مناسب از قبیل بررسی مستندات، ترسیم چشم اندا، ارائه راهکار مناسب با توجه به تخصص توسط کاربر متخصص داور یا اصولا هرگونه رابطه مشابه میان کاربران متقاضی و کاربران متخصص داور تحت این عنوان و با توجه به نوع مشاوره انتخابی که از طریق سامانه راستی ها ثبت شده باشد.

6-4 حق المشاوره تلفنی: حق المشاوره ای است که کاربر متخصص در ازای ارائه خدمت مشاوره حقوقی تلفنی تعیین می کند.

7-4 حق المشاوره تصویری: حق المشاوره ای است که کاربر متخصص در ازای ارائه خدمت مشاوره تصویری (بصورت مجازی) تعیین می کند.

1-7-4 : مشاوره تصویری مانند سایر روش ها، خارج از پلتفرم راستی ها انجام خواهد شد و راستی مسئولیتی در قبال کمیت و کیفیت مرتبط به آن ندارد.

8-4 حق المشاوره حضوری: حق المشاوره ای است که کاربر متخصص در ازای ارائه خدمت مشاوره حقوقی حضوری تعیین می کند.

9-4 حق الوکاله: هزینه های مربوط به وکالت شامل حق الوکاله توافقی یا تعرفه ای و هزینه سفر و سایر هزینه هایی می شود که وکیل در جهت انجام وظایف وکالتی خود متحمل می شود.

1-9-4 : خدمت وکالت مستقیم از طریق این سامانه ارائه نمی شود. بنابراین راستی ها مسئولیتی در قبال مفاد قرارداد وکالت و یا روابط فی ما بین طربین در این مورد ندارد.

10-4 اجرت داوری: مبلغی است که داور در ازای رسیدگی به منازعه با اختلاف و صدور رای تعیین می کند.

1-10-4 : خدمت داوری مستقیم از طریق این سامانه ارائه نمی شود. بنابراین راستی ها مسئولیتی در قبال مفاد توافقنامه داوری، رای صادر شده و یا روابط فی ما بین طربین در این مورد ندارد.

11-4 پرداخت: اقدامی است که کاربران متقاضی از طریق درگاه های مربوط در وجه کاربران متخصص انجام می دهند.

12-4 رفع ابهام : صلاحیت رفع ابهام از کلیه قیود، حروف یا کلمات ربط و بطور کلی هر آنچه که در وبسایت ایجاد ابهام می کند و مربوط به سامانه است، با مدیران راستی ها می باشد.

13-4 قوانین حاکم: راستی ها از داخل کشور ایران اداره می شود. بنابراین تابع قانوانین حاکم می باشد.

 

ماده 5 : تعهدات و مسئولیت های عمومی کاربران

1-5 : کاربران می‌پذیرند که وبسایت راستی ها یک سامانه اینترنتی دو طرفه است برای ایجاد ارتباط بین کاربران متقاضی که نیاز به خدمات حقوقی دارند و کاربران متخصص است که توانا در رفع نیاز مذکور می باشند.

2-5 : کاربران می پذیرند وبسایت راستی ها صرفا یک سامانه مدیریت خدمات است و هیچ تعهدی نسبت به طرفین ندارد.

3-5 : کاربران اعم ار متقاضی و متخصص با ثبت اولین اقدام در سامانه اعلام می دارند که ضمن مطالعه دقیق این سند، تمامی مفاد آن مورد قبول آنهاست و لازم است در هر لحظه به محض تصمیم برای عدم رعایت آنها، استفاده از سامانه را متوقف نمایند.

1-3-5 : توقف در کاربری سامانه به معنای بری شدن کاربر نسبت به تعهدات خود در قبال سامانه نمی باشد، هرچند که به دلیل نقض مفاد این سند توسط او، سامانه راستی ها در قبال فعالیت های کاربر مسئولیتی ندارد. چرا که سامانه راستی ها هیچ توافقی با کاربران خارج از این شرایط ندارد. همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهند بود.

4-5 : در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و نحوه ارائه خدمت سامانه راستی ها تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات کاربری است.

5-5 : کاربر متعهد می‌گردد که صرفاً با نام و نام خانوداگی صحیح و شماره تلفن همراه متعلق به خود نسبت به ثبت نام و فعالیت در سامانه راستی ها اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، مسئول مطلق است.

1-5-5 : ضمن وارد نبودن هیچگونه ادعا نسبت به سامانه، راستی ها به محض آگاهی از این موضوع می تواند نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام نماید.

6-5 : حسب صلاحدید سامانه راستی ها در هر مورد، ممکن است در ارائه برخی خدمات از کاربرمتقاضی و کاربر متخصص درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات گردد؛ در این صورت کاربر، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی سامانه راستی ها خواهد بود. در غیر این صورت راستی ها می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

7-5 : کاربران مسئول صحت اطلاعات هویتی یا درخواستی و بطور کلی کلیه اقداماتی است که مستقیم یا غیرمستقیم به حساب کاربری خود مرتبط می شود. بنابراین مسئولیت هرآنچه که خلاف واقع باشد، شخص کاربر است.

1-7-5 : کاربران متخصص، در صورتی که عمدا و یا سهوا ضمن درج اطلاعات خلاف واقع از قبیل جعل هویت دیگران یا ادعایی بی اساس در توانایی و مهارت نسبت به تکمیل حساب کاربری قصور یا تقلب نمایند، در هنگام استعلام و تایید صلاحیت و دسترسی کاربران متخصص، حساب کاربری ایشان رد خواهد شد. همچنین امکان محرومیت همیشگی برای کاربر اعلام وجود خواهد داشت.

8-5 : هر حساب کاربری مختص به افتتاح کننده حساب می باشد و کاربران مجاز نیستند اطلاعات مربوطه را در اختیار سایرین قرار دهند.

1-8-5 : مطابق این بند، هر کاربر مسئول حفط حریم خصوصی خود می باشد، چرا که کلیه آثار مترتب از حساب کاربری متوجه ایشان است. بنابراین به کاربران توصیه می شود از طریق سیستمی شخصی و مطمئن وارد سامانه شوند و ضمن حفظ اطلاعات مرتبط با ورود، اقدام به تغییر دوره ای آنها نموده و همچنین پس از هر بار استفاده از حساب کاربری خود خارج شوند.

9-5 : کاربران می پذیرند که راه های ارتباطی خود را به جهت اطلاع رسانی در اختیار سامانه قرار می دهند و همچنین صرفا از روش های مورد تایید و اعلام شده با راستی ها ارتباط برقرار کنند.

10-5 : با مدارک هویتی صحیح، تنها یک مرتبه امکان ایجاد حساب کاربری وجود دارد و در غیراینصورت راستی ها مجاز به حذف تمام یا بعضی از حساب ها می باشد.

11-5 : کاربران اعم از متقاضی و متخصص متعهد به رعایت ادب و احترام، همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت مقررات فضای مجازی و قوانین و مقررات جرایم رایانه ای و قوانین الکترونیکی در هنگام استفاده از سامانه راستی ها هستند.

12-5 : امکان ثبت درخواست و یا پاسخ به درخواست ها صرفا توسط شخص افتتاح کننده حساب کاربری مجاز است.

13-5 : کاربر اعم از متقاضی و متخصص متعهد می‌شوند که صرفا به دلیل بهره مندی از سامانه راستی ها و از طریق این سامانه اقدام به دریافت یا ارائه کلیه خدمات حقوقی می کنند.

14-5 : کاربران اعم از متقاضی و متخصص متعهد می شوند در صورت نیاز سامانه با قید حسن نیت مراتب عملکرد خود را به ضابطان ذی صلاح گزارش دهد.

15-5 : چنانچه کاربر متخصص تعهدات موضوع ماده قبل را نقض نماید، راستی ها مجاز به انسداد حساب کاربری بدون اطلاع قبلی و پیگیری حقوقی و کیفری موضوع از مراجع صالح خواهد بود.

16-5 : کلیه کاربران متعهد می شوند شخصا مراتب نارضایتی یا نقض ناشی از عملکرد مستقیم سامانه را بدون واسطه از طریق وبسایت به اطلاع راستی ها برسانند.

17-5 : چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از خدمات سامانه با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند موضوع را از طریق صفحه ی ارتباط با ما مطرح کنند. راستی ها نهایت تلاش خود را جهت پیگیری و حل و فصل اختلافات به عمل خواهد آورد. بنابراین تصمیم راستی ها در مورد ماوقع در چهارچوب سامانه فصل الخطاب خواهد بود و این تصمیم قطعی و لازم الاجرا است و هیچ اعتراضی از سوی طرفین مسموع نخواهد بود. و امکان هر گونه طرح دعوی در مجامع قانونی در این زمینه را از طرفین ساقط می کند.

18-5 : لازم به ذکر است، با توجه به اینکه کلیه کاربران متعهد به رفتار مطابق قواعد سامانه هستند؛ راستی ها هیچ مسئولیتی در قبال هر رفتاری خارج از آن ندارد.

19-5 : کلیه کاربران می پذیرند در صورتی که به وبسایت ثالث متصل شوند، فعالیت آنها ممکن است علاوه بر ضوابط سامانه راستی ها مشمول شرایط و قوانین وبسایت ثالث نیز گردد.

20-5 : کلیه کاربران متعهد می شوند که امکان درج پرسش حقوقی یا راهکار حقوقی در بخش دیدگاه ها وجود نخواهند داشت، زیرا صرفا بخش دیدگاه به منظور ارسال نظرات می باشد و به پرسش های مطرح شده در قسمت دیدگاه پاسخ داده نخواهد شد و همچنین پاسخ های ثبت شده در قسمت دیدگاه مورد تایید و انتشار قرار نخواهند گرفت. بنابراین کاربران موظف هستند دقت لازم را در این خصوص به عمل آورند.

21-5 : کلیه کاربران متعهد می گردند، از درج شماره تماس و ایمیل و کلیه راه های ارتباطی خارج از چهارچوب در های در نظر گرفته شده مانند متن درخواست خود اجتناب کنند.

22-5 : کلیه کاربران می پذیرند که باید با دقت لازم، ضمن مشاهده و مطالعه محتوای آموزشی مربوط به استفاده وبسایت، از نحوه عملکرد سامانه اطلاع دقیق کسب نمایند و بر اساس آن ها اقدام کنند.

23-5 : ضمن بررسی ها و نظارت های معقول و متعارف، هر زمان راستی ها به این نتیجه برسد که کاربر از این قوانین و شرایط و یا هر تعهدی، تخطی کرده‌ است، ممکن است دسترسی کاربر را به حساب کاربری را مسدود نموده و یا به صلاحدید خود محدود، معلق یا ملغی کند و کاربر حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت. با ایجاد این ضمانت اجرا و نه محدود به اجرای آن، مسئولیت شخص کاربر به پاسخگویی در برابر سامانه ثابت است.

24-5 : کاربران اعم از متقاضی و متخصص می پذیرند که اعلام هزینه توسط کاربر متخصص، ایجاب محسوب می گردد و قبول یا رد آن توسط کاربر متقاضی کاملا اختیاری است، لذا توافق حاصله مطابق ماده10 قانون مدنی بوده و فی مابین کاربر عادی و کاربر متخصص نافذ است. بنابراین برای کاربران متقاضی پس از پرداخت هزینه و برای کاربران متخصص پس از تایید درخواست و تعیین وقت امکان انصراف در سامانه پیش بینی نشده و وجود نخواهد داشت، لذا کاربران بایستی در تصمیمات خود دقت لازم و کافی را داشته باشند.

25-5 : کاربران اعم از متقاضی و متخصص می پذیرند که هرگونه نقص بانکی خارج از اختیارات راستی ها می باشد.

 

ماده 6 : تعهدات و مسئولیت کاربران متقاضی

1-6 : کاربر متقاضی متعهد می شود که به اطلاعات کاربر متخصص از قبیل آدرس فضای مجازی برای برقراری ارتباط تصویری، شماره تلفن ها و آدرس به دلیل بهره مندی از سامانه راستی ها و بصورت امانت و موقت دسترسی پیدا کرده است و حق بهره وری خارج از قانون، این قرارداد و عرف حقوقی را ندارد.

2-6 : چنانچه کاربر متقاضی تعهدات موضوع ماده قبل را نقض نماید، راستی ها مجاز به انسداد حساب کاربری بدون اطلاع قبلی و پیگیری حقوقی و کیفری موضوع از مراجع صالح خواهد بود.

کاربر متقاضی می‌پذیرد تنها زمانی نسبت به ثبت درخواست اقدام نماید که قصد واقعی استفاده از خدمات حقوقی راستی ها را داشته باشد. چرا امکان حذف یا انصراف پس از ثبت نهایی درخواست وجود نخواهد داشت.

3-6 : کاربر متقاضی مسئول مندرجات حود در بخش شرح درخواست است و با توجه به اینکه امکان ارسال پیام متعدد وجود ندارد، می پذیرد که درخواست خود را بصورت کامل در محدوده حداقل و حداکثر کلمات این بخش شرح دهد.

4-6 : کاربر متقاضی می پذیرد که پس از اعلام زمان و یا در مواردی مکان مشاوره توسط کاربر متقاضی، بلافاصله و حداکثر تا 2 ساعت صرفا از طریق درگاه های پیش بینی شده اقدام به واریز وجه نماید.

5-6 : کاربر متقاضی می پذیرد که پس حصول اطمینان بطور کامل اقدام به واربز وجه نماید. درصورت پرداخت ناموفق از طریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگیری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از سمت سامانه راستی ها ، وجه مذکور پرداخت نشده محسوب می شود و راستی ها در این خصوص مسئولیتی ندارد.

6-6 : کاربر متقاضی می پذیرد که مسدولیت مبالغ اعلامی توسط هر کاربر متخصص بصورت مستقیم بر عهده همان کاربر متخصص است.

7-6 : کاربر متقاضی متعهد می گردد صرفا از طریق سامانه راستی ها با کاربر متخصص ارتباط برقرار کرده است. به این معنا که ضمن رعایت همیشگی قید بهره مندی از سامانه راستی ها، با ثبت درخواست خود، متناسب با موضوع مطروحه اقدام اخذ به راهنمایی و ارائه راهکار حقوقی و قانونی اعم از مشاوره تلفنی و حضوری و مشاوره برخط، تنظیم اوراق قضایی و اعطای وکالت یا داوری در هرچند مرحله نماید. شایان ذکر است در صورت عدم تعهد به این بند، و هر گونه برقراری ارتباط بدون اطلاع و هماهنگی سامانه راستی ها، کاربر متقاضی از قوانین و شرایط استفاده از پلتفرم تخطی نموده و مسئولیت خارج از چهارچوب ذکر شده صرفا به عهده کاربر متقاضی و کاربر متخصص می باشد. در چنین شرایطی، کلیه حقوق راستی ها باقی و محفوظ است.

8-6 : کاربر متقاضی متعهد می شود حراست از هرگونه اطلاعات دارای جنبه سری، حیاتی یا شخصی که ممکن است مورد سوءاستفاده‌ سایرین قرار بگیرد، در هر قسمت، بستر یا فضایی مستقیم بر عهده او می باشد و در حفظ و استفاده از آنها نهایت کوشش را به عمل خواهد آورد. مسئولیت سوءاستفاده از این اطلاعات توسط سایر کاربران بر عهده‌ی شخص کاربر متقاضی خواهد بود.

9-6 : کاربر متقاضی متعهد می گردد در شرح درخواست حقوقی خود، از بکار بردن اسامی افراد، شماره تماس، ایمیل، نام ارگان ها و شرکت ها، افراد سر شناس و این قبیل اطلاعات جدا خودداری کند. بنابراین مسئول رعایت ادب و احترام و موازین قانونی همچنین محتوای درخواست مطروحه در سایت در شرح درخواست های خدمات حقوقی شخص کاربر متقاضی می باشد.

10-6 : کاربر متقاضی متعهد می شود که نسبت به محتوای دیدگاه خود مانند اظهار نظردر مورد عملکرد کاربران متخصص که در سامانه ارسال می کند آگاهی کامل دارد و از درج اطلاعات شخصی یا سری و حیاتی اجتناب می کند. چرا که پس از ارسال دیدگاه، اظهارنظر مذکور از نظر راستی ها عمومی تلقی شده و در صورت تایید، این حق را دارد تا در سامانه یا هر فضایی مربوط به سامانه مانند شبکه های مجازی اقدام به نشر آنها نماید.

11-6 : کاربر متقاضی می پذیرد پس از استفاده از سامانه راستی ها، برای سوابق عملکرد قابلیت حدف وجود نخواهد داشت.

12-6 : کاربر متقاضی می پذیرد برای دریافت هر نوع خدمت، صرفا در زمان و مکان مقرر و اعلام گردیده از سوی کاربر متخصص، نسبت به اخذ خدمت اقدام نماید.

13-6 : کاربر متقاضی می‌پذیرند هزینه خدمات حقوقی ارائه و اعلام شده از سوی کاربران متخصص حاضر در سامانه راستی ها، ممکن است بسته به سابقه و‌ تخصص متخصص و ویژگی‌های خدمات حقوقی ارائه شده از جمله نوع خدمات حقوقی ، دفعات تکرار، زمان خدمات حقوقی ، مدت زمان تخمینی جهت انجام خدمات حقوقی ، مکان خدمات حقوقی و تغییرات اعلام شده در حین خدمات حقوقی یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی متخصص بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید متخصص تعیین گردیده است و سامانه راستی ها در تعیین حق الزحمه دخالتی نداشته و در صورت پذیرش، حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.

14-6 : کاربر متقاضی می پذیرد که پس مشاهده تعیین وقت توسط کاربر متخصص مختار است که اقدام به تایید و پرداخت هزینه نماید. پس از پرداخت امکان انصراف و عودت وجه وجود نخواهد داشت.

15-6 : کاربر متقاضی می پذیرد هرگونه نارضایتی، شکایت و اقددامات مشابه را مستقیم از شخص کاربر متخصص پیگیری نماید. و مسئولیتی متوجه سامانه راستی ها نیست.

16-6 : کاربر متقاضی می پذیرد می شود در مواجه با مواردی از قبیل دریافت پیشنهادات غیر حرفه ای، عملکرد ناصحیح یا خدمت بی کیفیت، مراتب را برای تصمیم گیری صحیح راستی ها در قبال سامانه گزارش دهد.

 

ماده 7 : تعهدات و مسئولیت کاربران متخصص

1-7 : کاربر متخصص در هر لحظه از فعالیت در سامانه از جمله تعاملات با کاربر متقاضی، موظف به رعایت اخلاق حرفه ای و شئونات مرتبط از قبیل اظهار هرگونه ادعا، مبادرت به هرگونه اقدام و اطمینان از تعیین زمان با توجه به شرایط، توانایی ها و تخصص خود است.

1-1-7 : تعیین مبالغ از طریق سامانه توسط کاربر متخصص نیز مشمول این بند می باشد.

2-7 : کاربر متخصص موظف است در تکمیل اولیه و ویرایش های ثانویه پروفایل خود از قبیل تکمیل رزومه و ادعا به هرگونه تخصص صادقانه عمل کند، در هر حال پذیرای هرگونه ادعا، اشکال و مسئله ای خواهد بود. 

3-7 : کاربر متخصص در هنگام استفاده از سامانه راستی ها، موظف به رعایت بازه زمانی 2 ساعته جهت تعیین وقت مشاوره است.

4-7 : کاربر متخصص متعهد می‌شوند صرفا به دلیل بهره مندی از سامانه راستی ها و از طریق این سامانه اقدام به ارائه کلیه خدمات حقوقی در هر محله و هر چند مرتبه به کاربر متقاضی می کند و در صورت نیاز سامانه با قید حسن نیت مراتب را به ضابطان ذی صلاح سامانه گزارش دهد.

5-7 : چنانچه کاربر متخصص با ارتکاب به اعمالی مانند هدایت نابجا کاربر متقاضی یا پنهان نمودن توافقات، تعهدات موضوع ماده قبل را نقض نماید؛ راستی ها مجاز به انسداد حساب کاربری بدون اطلاع قبلی و پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

6-7 : کاربر متخصص متعهد می گردد هنگام ثبت نام، با در اختیار گذاشتن اطلاعات، تصویر مدارک عمومی و تخصصی، بطور کلی ادله مثبته هر ادعا، در مسیر استعلامات و احراز هویت، همکاری مکفی و مقتضی را با سامانه راستی ها داشته باشد.

7-7 : در مقام نگهداری، تمامی تصاویر مدارک ارسالی برای سامانه ارزشمند هستند و صرفا برای افراد خاص یا عالی رتبه راستی ها در دسترس خواهند بود.

8-7 : لازم است که کاربران متخصص دارای پروانه پایه یک وکالت، از شماره تماس درج شده در کانون های وکلای دادگستری ایران و یا مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استفاده نمایند.

9-7 : کاربر متخصص متعهد می گردد در راستای ارائه‌ی خدمات خود در سامانه راستی ها، ضمن رعایت همیشگی اخلاق حرفه ای، بصورت مستمر از هرگونه رفتار و نیز تبلیغ مخالف با شأن شخصی و شغلی و تخلفاتی که مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور و این قرارداد بوده و یا به ‌موجب آیین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌ها در زمره‌ی تخلفات محسوب می‌شود اجتناب نماید.

10-7 : کاربر متخصص می پذیرد، صحت، مسئولیت و کلیه آثار و نتایج مطالب مندرج در تیتر و بیوگرافی و سوابق کاری با شخص متخصص صاحب پروفایل می باشد.

11-7 : کاربر متخصص می پذیرد در صورت تصمیم برای عدم فعالیت ازطریق سامانه راستی ها، مراتب را گزارش دهد.

12-7 : لازم به ذکر است که به جهت حفظ حقوق کاربران، تمامی سوابق کاربر در سامانه چه در صورت فعال بودن یا عدم فعالیت نزد راستی ها باقی خواهد بود.

13-7 : کاربر متخصص متعهد می گردد صرفا از طریق سامانه راستی ها با کاربر متقاضی ارتباط برقرار کرده است. به این معنا که پس از ثبت درخواست توسط کاربر متقاضی، ضمن رعایت همیشگی قید بهره مندی از سامانه راستی ها، متناسب با موضوع مطروحه اقدام به ارائه راهنمایی و راهکار حقوقی و قانونی اعم از مشاوره تلفنی و حضوری و مشاوره برخط، تنظیم اوراق قضایی و اعطای وکالت یا داوری در هرچند مرحله نماید. شایان ذکر است در صورت عدم تعهد به این بند، و ارائه هر گونه راههای برقراری ارتباط بدون اطلاع و هماهنگی سامانه راستی ها، کاربر متخصص از قوانین و شرایط استفاده از پلتفرم تخطی نموده و مسئولیت خارج از چهارچوب ذکر شده صرفا به عهده کاربر متقاضی و کاربر متخصص می باشد. در چنین شرایطی، کلیه حقوق راستی ها باقی و محفوظ است.

14-7 : کاربر متخصص متعهد می گردد تمام تلاش خود را برای ارائه راهکار حقوقی و قانونی و پبشنهادات معقول مناسب با موضوع مورد درخواست انجام دهد.

15-7 : کاربر متخصص متعهد می شود ضمن رعایت اخلاق حرفه ای از پنهان نمودن هرگونه تعاملات با کاربر متقاضی خودداری کند. با اطلاع تخطی از این تعهد، حساب کاربری متخصص مسدود خواهد گردید. در چنین شرایطی، کلیه حقوق راستی ها باقی و محفوظ است.

16-7 : پس از ارائه هر نوع خدمت در هر چند مرحله به کاربر متقاضی بواسطه بهره مندی از سامانه راستی ها، هر مرتبه مشمول هزینه در مورد هر نوع خدمت مشاوره 5 درصد و در مورد سایر خدمات قابل ارائه 1 درصد خواهد بود.

17-7 : کاربر متخصص می پذیرد در صورت عدم پرداخت هزینه استفاده از سامانه راستی ها، بدون اطلاع قبلی و هیچ شرطی حساب کاربری وی مسدود گردیده و محتوای فعالیت کاربری نزد راستی ها باقی خواهد ماند، همچنین متخصص مربوطه حق هیچگونه اعتراض در این باره را در مراجع قضایی از خود سلب و ساقط می نماید. شایان ذکر است راستی ها علت مسدودی را بصورت عمومی در پروفایل فرد در سامانه بیان می نماید. در چنین شرایطی کلیه حقوق برای سامانه راستی ها باقی و محفوظ است.

18-7 : لازم به ذکر است با احراز تخلف مذکور، رفع مسدودی مستلزم جریمه 3 برابری هزینه پرداخت نشده است.

19-7 : کاربر متخصص متعهد می شود که ضمن حسن نیت و رعایت اخلاق حرفه ای، تعهدات پذیرفته را تا حد امکان شخصا انجام دهد یا در راس امور ناظر مستقیم برتعهدات خود باشد. در هر حالت شخص او تنها مسئول اصلی در برابر کاربر متقاضی خواهد بود.

20-7 : حفظ اطلاعات شخصی و یا با وصف محرمانگی مربوط به کاربر متقاضی از مصادیق اصلی این بند است. در هر حال تفاوتی در نحوه تعامل یا دستیابی نیست.

21-7 : کاربر متخصص متعهد می شود به نسبت زمان ها و مکان های اعلامی در دسترس باشد.

22-7 : کاربر متخصص متعهد است خدمت پذیرفته شده به نام ایشان صرفا توسط خود او انجام شود.

23-7 : کاربر متخصص مسئول اصلی تعاملات با کاربر متقاضی می باشد. بنابراین چنانچه پاسخ دهی در زمان مقرر برای ایشان مقدور نباشد، بهتر است حداقل یک ساعت قبل از زمان مقرر این مورد را به کاربر متقاضی اطلاع داده و مجددا با او هماهنگ نماید.

24-7 : در صورت عدم رضایت مستدل کاربر متقاضی، سامانه راستی ها برای کابر متخصص تراز منفی در نظر خواهد گرفت.

25-7 : کاربر متخصص متعهد است که اطلاعت مالی شخصی خود را در اختیار سامانه راستی ها قرار دهد.

26-7 : کاربر متخصص می پذیرد که در هر بازه 24 ساعت امکان ثبت یک درخواست تسویه وجود که تا 24 ساعت کاری بعد تسویه انجام خواهد شد.

27-7 : کاربر متخصص می پذیرد پس از ثبت سفارش مشاوره، در صورت انتخاب کاربر متقاضی، حداکثر پس از گذشت 2 ساعت از زمان ثبت، نسبت به تعیین زمان و در صورت لزوم مکان مشاوره اقدام کند. در غیر این صورت به درخواست کاربر متقاضی امکان لغو درخواست وجود دارد. لازم به ذکر است با تکرار این پیشامد این بند ممکن است سامانه راستی ها اقدام به قطع همکری با کاربر مذکور نماید.

 

ماده 8 : موارد ممنوع در استفاده از سامانه راستی ها

1-8 : هرگونه مهندسی معکوس یا کپی برداری بدون ذکر منبع از سامانه ممنوع است.

2-8 : هرگونه عملیات از قبیل فریبکاری، تقلب، گستاخی، فحاشی، گرایش گزینی، ترقیب، منافی عفت و هتک حرمت هنگام استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از سامانه ممنوع است.

3-8 : هرگونه اقداماتی از قبیل شیادی، غیر قانونی، غیر عرفی و غیر اخلاقی مانند هک، ایجاد وقفه، تلاش برای دسترسی به اطلاعات، هجوم به سرورها، وارد کردن ویروس و امثالهم که جنبه هایی چون تخریب، تضییع و تضعیف داشته باشند ممنوع است.

 

ماده 9 : حقوق و مالکیت سامانه

1-9 : کلیه حقوق و مالکیت مادی و معنوی سامانه متعلق به راستی ها می باشد.

2-9 : کاربران حق استفاده از اطلاعات سامانه را ندارند. مگر صرفا با ذکر منبع در مورد مطالبی که از طریق بلاگ منتشر می شوند.

 

ماده 10 : اختیارات، مسئولیت و رفع مسئولیت سامانه راستی ها

1-10 : راستی ها تنها ملتزم به تعهداتی است که در این توافقنامه با آن اشاره شده است. در قبال برداشت‌های ضمنی از توافقنامه هیچ تعهد و مسئولیتی را بر عهده ندارد.

2-10 : راستی ها در تلاش خواهد بود تا حد امکان از حداکثر توان، تخصص و تجربه خود در راستای ارائه‌ی خدمات با سطح کیفیتی مطلوب جهت جلب رضایت کاربر متخصص بهره ببرد.

3-10 : راستی ها در تلاش خواهد بود تا بازخورد گیری از کاربران، در جهت ارتقا کیفیت سامانه تا حد امکان گام بردارد.

4-10 : در صورت بروز هرگونه سوال، شبهه یا مشکل، بخش های پیش بینی شده در سامانه برای پاسخگویی به شما فرآهم است.

5-10 : بطور کلی سامانه راستی ها در قبال رفتار و نحوه عملکرد کاربران اعم از متقاضی و متخصص مسئولیتی ندارد.

6-10 : در مواردی چون دسترسی غیر مجاز و هک که منجر به ضرر و زیان شود، مسئولیتی متوجه راستی ها نخواهد بود.

7-10 : راستی ها دخالتی در اطلاعات مربوط به کاربران ندارد.

8-10 : در تعاملات راستی ها با همکاران خود مبنی بر بررسی یا تجزیه و تحلیل داده ها، اطلاعات خصوصی کاربران مستثنی خواهند شد. به این معنا که راستی ها هیچگاه اطلاعت خصوصی کاربران سامانه را به اراده خود در اختیار سایرین نخواهد گذاشت.

9-10 : درصورتیکه راستی ها از مقامات قضایی دستوری مبنی بر دسترسی به تاریخچه فعالیت و اطلاعات هر کاربر دریاقت کند، مطابق دستور عمل خواهد نمود.

10-10 : راستی ها هرگونه تغییر در مفاد این توافق‌نامه را سریعاً و صراحتاً از همین طریق به عنوان مرجع اصلی در دسترس کاربران قرار می دهد.

11-10 : راستی ها مختار به هرگونه تصمیم و واکنش مناسب به جهت ارتقا سطح کیفی عمکلرد سامانه است.

12-8 : راستی ها مختار است هر زمان و بنا به صلاحدید، تغییرات مدنظر خود را در سامانه اعمال کند.